Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sudoku - algoritmizace řešení
Buchta, Martin ; Sekora, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
V této práci se nachází přehled lidmi použitelných technik pro řešení logické hry Sudoku. Jednotlivé algoritmy zde byly teoreticky popsány na reálných zadáních a na tomto základě byly implementovány do vhodného grafického rozhraní navrženého v prostředí Matlab s možností načítání zadání pomocí webkamery.
Rozšířená realita pro výuku hry na kytaru/baskytaru
Kajan, Miroslav ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci systému pro výuku hry na kytaru prostřednictvím technologie rozšířené reality. Hráč k dosáhnutí výsledku potřebuje jen webkameru a samotný nástroj. Systém postavený na principu homografie a dalších technik pro práci s obrazem vykresluje tóny vybraného trénovaného prvku (akord nebo stupnice) přímo do snímku zachyceného webkamerou.
Sledování pohybu očí pomocí kamery
Otáhal, Miroslav ; Walek, Petr (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sledování pohybu očí prostřednictvím webkamery. Jsou zde uvedeny základní přístupy ke sledování pohybu očí, pomocí kterých můžeme získat polohu zornice a na základě této polohy určit, kam se člověk právě dívá. Součástí práce je program v programovém prostředí Matlab, který s využitím metody detekce prostřednictvím infračerveného světla sleduje polohu zornice a převádí její pohyb na pohyb na monitoru. Pomocí tohoto programu bylo následně provedeno otestování několika dobrovolníků a výsledky detekce byly převedeny na vizuální formu. Vytvořena byla také šablona, jenž byla použita k hodnocení přesnosti použité metody. Na závěr byly prodiskutovány dosažené výsledky.
Ovládání počítače gesty
Chaloupka, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci jednoduchého rozhraní pro rozpoznávání gest rukou. Rozhraní slouží jako rozšíření aktuálních ovládacích prvků. Pro segmentaci gest je použit model barvy kůže, pro rozpoznání gest význačné body ruky (dlaň, prsty, konečky prstů). Navržené rozhraní je použito pro ovládání jednoduchého prohlížeče fotografií. Výsledná aplikace je schopna základních gest pro změnu velikost, rotaci, ukazování a kliknutí.
Webové aplikace pro autentizaci uživatelů
Vybíral, Petr ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Hajný, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje problematice autentizace uživatelů. V první kapitole je rozebrán problém autentizace, její metody a využití. Druhá kapitola představuje jednotlivé možnosti zabezpečení komunikace. Popisuje zabezpečovací, komunikační a autentizační protokoly. Na závěr kapitoly je popsán čárový 2D QR kód. Třetí kapitola se věnuje technologii ASP.NET, jejímu vývoji a možnosti využití. Pozornost je zaměřena na webové formuláře a serverové ovládací prvky. Poté jsou analyzovány prvky cookies a jejich možnost využití. Poslední kapitolu tvoří praktická část, ve které je popsán vývoj webové aplikace. Následuje popis částí aplikace, jako je např. databáze, navigace po webu, vzorové stránky a další. Stěžejní část kapitoly tvoří rozbor a implementace formulářové autentizace, atributové autentizace a autentizace pomocí QR kódu. Následně je popsán způsob zabezpečení komunikace pomocí certifikátu.
Měření polohy Slunce
Bajer, Patrik ; Čala, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem snímače pro měření polohy Slunce. V první části je proveden teoretický rozbor týkající se způsobů udávání polohy Slunce, patentové rešerše a komerčně dostupných zařízení. Druhá část obsahuje přípravu, provedení počítačové simulace, samotný návrh snímače a zhodnocení dosažených výsledků.
3D skener
Vrbičanová, Antónia ; Matějásko, Michal (oponent) ; Spáčil, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá vytvorením 3D skeneru pomocou webkamery, laseru, krokového motoru a programovacieho jazyka Python. Hlavným cieľom práce je zistiť presnosť a opakovateľnosť plošného merania na kuse hliníkového plechu s použitím vybraných metód spracovania obrazu. Rozšírením meracieho algoritmu a s použitím krokového motora sa získajú súradnice jednotlivých bodov snímaného telesa. Pomocou softvéru MeshLab je možné z týchto bodov vytvoriť 3D model vo formáte STL.
Bezdrátové ovládání robota pomocí mobilní platformy
Matuška, Jakub ; Kiac, Martin (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro všesměrové ovládání pohybu robota pomocí mobilního zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje i zobrazení obrazového signálu z webkamery robota. V rámci realizace byla vytvořena Android aplikace sloužící jako uživatelské rozhraní. Robota lze ovládat pomocí dvou virtuálních joystiků. Realizován byl i modul řízení na straně robota. Jako řídící jednotka byl použit mikropočítač Raspberry Pi. Služba streamování videa byla realizována pomocí multimediálního frameworku GStreamer v podobě RTP streamu. Byl realizován modul zabezpečení. V práci je předložen potřebný teoretický základ a následně je popsána samotná realizace aplikace.
Ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně
Pavlín, Václav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci sytému pro ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně. Pomocí laserového ukazovátka je možné nahradit ovládání počítače myší. Systém umožňuje simulovat pohyb kurzoru myši a kliknutí. Aplikace využívá koncept homografie pro automatickou kalibraci kamery a následně pro převod souřadnic mezi obrazem projekčního plátna a obrazem počítače.
Modulární kamerový přehledový systém
Řezníček, Radek ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá realizací modulárního kamerového dohledového systému. Úvodní část je zaměřena na průzkum trhu a na koncept řešení celého systému. Další část práce se věnuje výběru komponent pro realizaci systému. Praktická část se zabývá jednak návrhem desky plošných spojů pro vedlejší řídicí jednotku, která bude obsluhovat periferie jako pohybové čidlo, IR přísvit, příp. magnetický dveřní kontakt, ale také tvorbou softwaru pro hlavní i vedlejší řídicí jednotku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.